NARS Cosmetics Algemene Voorwaarden

Van toepassing vanaf 18 september 2018.

Deze algemene verkoopvoorwaarden (de “Algemene Voorwaarden”) vormen een overeenkomst tussen (a) SHISEIDO BELGIUM BVBA, de exclusieve verdeler van het merk NARS in België, Nederland en Luxemburg (“NARS”) en (b) elke persoon (de “Klant”) die NARS-cosmetica wenst te kopen (de “Producten”) via de webwinkel https://www.narscosmetics.be (“de Site”).

SHISEIDO BELGIUM BVBA is een Belgische vennootschap ingeschreven in het handelsregister van Brussel en met zetel te 1000 Brussel (België), Lloyd George laan 7.

E-mail: contact@narscosmetics.eu

Telefoon: +442038100750

Btw-nummer: BE 0860 654 967

Doorheen deze Algemene Voorwaarden worden de Klant en NARS gezamenlijk de “Partijen” genoemd, en elk afzonderlijk de “Partij”.

Merk op dat de Producten worden verkocht via een selectief netwerk van verkooppunten, en enkel dienen voor het persoonlijke gebruik van de Klant. NARS mag elke bestelling weigeren die niet duidelijk overeenstemt met detailverkoop.

Bovendien worden Klanten hierbij op de hoogte gebracht dat zij niet meer dan vijf (5) Producten met dezelfde referentie mogen bestellen. Bestellingen die de voormelde hoeveelheid overschrijden kunnen niet worden geplaatst.

Door het plaatsen op de Site van een bestelling voor Producten, erkent de Klant deze Algemene Voorwaarden te hebben gelezen en onvoorwaardelijk te hebben aanvaard. Er is geen handtekening nodig van de Klant opdat deze overeenkomst geldig zou zijn.  

De toegang van de Klant tot de Site wordt beheerst door de gebruiksvoorwaarden van de Site en door het Privacybeleid, welke allebei beschikbaar zijn op de Site.

Klanten mogen deze Algemene Voorwaarden opslaan of afdrukken, op voorwaarde dat zij geen wijzigingen aanbrengen.

De algemene of bijzondere voorwaarden vermeld in documenten van de Klant (met inbegrip van de bestellingen) hebben geen voorrang op deze Algemene Voorwaarden, tenzij dit voorafgaand en uitdrukkelijk werd aanvaard door NARS.

ARTIKEL 1: VOORWERP

Deze Algemene Voorwaarden bepalen de algemene voorwaarden voor de onlineverkoop en levering van de Producten door NARS aan de Klant, en de respectieve rechten en plichten van de Partijen die ontstaan uit de onlineverkoop van de Producten die via de Site worden aangeboden.

Zij bepalen bijvoorbeeld alle stappen die moeten worden ondernomen om een bestelling te plaatsen.

ARTIKEL 2: PRODUCTEN

2.1. BESCHRIJVING VAN DE PRODUCTEN

De Producten die op de Site te koop worden aangeboden en hun gedetailleerde beschrijving (onder de vorm van productgegevens) worden op de Site getoond om mogelijke Klanten informatie te verstrekken over de belangrijkste kernmerken van de Producten die zij wensen te kopen vooraleer zijn een bestelling plaatsen.

NARS zal alle inspanningen leveren die voor haar mogelijk zijn om ervoor te zorgen dat de visuele weergave van de Producten op de Site een getrouwe reproductie is van de originele Producten. Aangezien NARS echter niet de volledige controle heeft over de kleurweergave van de computerhardware en -software van de Klant, kan NARS niet aansprakelijk worden gesteld voor enige onnauwkeurigheid van afbeeldingen vermeld op de Site.

Klanten die vragen hebben of advies wensen over de Producten kunnen contact opnemen met onze Klantendienst:

- per e-mail naar contact@narscosmetics.eu

- per telefoon naar +442038100750  (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u UTC + 1).

2.2. BESCHIKBAARHEID VAN DE PRODUCTEN

2.2.1. De Producten die NARS verkoopt, zijn de producten die worden getoond op de Site op de dag wanneer de Klant de Site bezoekt, afhankelijk van beschikbaarheid.

NARS zal alle inspanningen leveren die voor haar mogelijk zijn om alle permanent of tijdelijk niet-beschikbare Producten te melden op de informatiepagina van de Site met beschrijving van elk Product, of op het moment dat de Klant bestelt.

2.2.2. Ondanks onze beste zorgen kan het zijn dat een Product dat is besteld niet beschikbaar is op het tijdstip van de bestelling (bijvoorbeeld wanneer de voorraad uitgeput is of NARS het Product niet langer verkoopt) In dat geval verwittigt NARS de Klant zo snel mogelijk per e-mail or per telefoon en heeft de Klant de keuze tussen:

- ofwel enkel de beschikbare Producten ontvangen;

- ofwel de hele bestelling annuleren.

Wanneer de Klant niet antwoordt binnen 3 dagen na het contact met de klantendienst van NARS wordt de bestelling automatisch verzonden met enkel de beschikbare Producten.

Deze melding kan worden gegeven op eender welk tijdstip tussen de goedkeuring van de bestelling en de levering ervan. Mocht de bankrekening / bankkaart van de Klant al werden gedebiteerd op het tijdstip van de annulering, dan betaalt NARS zo snel mogelijk ofwel de volledige bestelling terug aan de Klant wanneer de bestelling volledig is geannuleerd, ofwel de waarde van de niet-beschikbare Producten, (met aftrek van de leveringskosten, indien die er zijn) rechtstreeks op de bankrekening / bankkaart die voor de bestelling werd gebruikt.

Een bestelling wordt niet geannuleerd in geval van niet-beschikbaarheid van gratis stalen of geschenken.

ARTIKEL 3: PRIJZEN

De prijzen van de Producten staan vast en worden uitgedrukt in Euro. De toepasselijke prijzen zijn de prijzen vermeld op de Site op het moment dat de Klanten hun bestelling plaatsen.

 Deze prijzen zijn inclusief alle belastingen (met uitzondering van leveringskosten en van douanerechten en alle andere belastingen en heffingen in verband met de levering, die afzonderlijk worden gefactureerd en die specifiek worden vermeld in het besteloverzicht, voorafgaand aan de definitieve goedkeuring door de Klant en in de e-mail ter bevestiging van de bestelling die de Klant daarna ontvangt.

De totale prijs vermeld op het besteloverzicht en in de bestelbevestigings-e-mail omvat de hele prijs die aan de Klant worden aangerekend, inclusief alle belastingen en heffingen, leveringskosten en douanerechten.

De prijzen zijn inclusief Franse BTW en elke wijziging van het wettelijke tarief van deze belasting wordt verrekend in de prijzen van de Producten vermeld op de Site, vanaf de datum bepaald door de wettelijke regel die deze wijziging tot stand brengt.

Mocht de Klant een bankkaart gebruiken waarvan de rekening een andere munteenheid dan de Euro gebruikt, kan de bank van de Klant valutakosten en bankkosten aanrekenen, die volledig ten laste zijn van de Klant.

Wanneer de opgegeven Productprijs een fout vertoont bij de bestelling, nemen wij contact op met u en geven wij u de keuze om ofwel uw bestelling te behouden en de hogere prijs te betalen, of om uw bestelling te annuleren in het geval dat de opgegeven prijs significant lager is dan de correcte prijs.

ARTIKEL 4: BESTELLINGEN

4.1. EEN BESTELLING PLAATSEN

Door de Site te bezoeken, verkrijgt de Klant meer informatie over de verschillende Producten die te koop worden aangeboden op de dag van het bezoek. Een Klant die de verschillende pagina’s van de Site bezoekt, heeft geen enkele verplichting om een aankoop te doen.

Bij het plaatsen van een bestelling, wordt de Klant begeleid bij het volgen van duidelijke instructies vermeld op de Site:

  1. Om een bestelling te plaatsen via de Site, moet de Klant ten minste 16 jaar oud zijn, wettelijk bekwaam zijn om door deze Algemene Voorwaarden te worden gebonden en toegang te hebben tot een betaalwijze zoals bepaald in artikel 4.1 hieronder.

  1. Bij het bezoeken van de Site kan een Klant die een bestelling wil plaatsen dit doen door de klikken op het Product of op de knop [SNEL OVERZICHT], en dan te klikken op de knop [TOEVOEGEN AAN WINKELWAGEN] naast elk getoond Product; de “Winkelwagen” van de Klant wordt dan getoond aan de rechterbovenkant van het scherm, met vermelding van alle items in de bestelling tot dan toe, de totale te betalen som voor de Producten (exclusief leveringskosten), en de productreferentie, -afbeelding, en de hoeveelheid van elk item in de winkelwagen. De Klant kan nog Producten selecteren door verder de Site te bezoeken.

  1. Om de inhoud van uw winkelwagen op eender welk tijdstip te raadplegen, klik op het icoon [WINKELWAGEN] in de rechterbovenhoek van het scherm. De winkelwagen wordt dan afgebeeld op het scherm, met de volledige inhoud, de totale te betalen prijs, en de productreferentie, productafbeelding, en de hoeveelheid geselecteerde Producten, de totale prijs voor de bestelling en een geschatte leveringskost (die wordt bevestigd bij de volgende stap van de bestelling, afhankelijk van het land van levering).

Hier kan de Klant de kleur of hoeveelheid van een Product wijzigen, het product aan zijn/haar verlanglijst toevoegen, of uit de winkelwagen verwijderen. De totale som van de bestelling wordt dan automatisch aangepast.

Als laatste stap kan de Klant ook gratis stalen of geschenken selecteren, een promotiecode ingeven, de klantendienst contacteren, of inschrijven voor de nieuwsbrief.

Klanten dienen op te merken dat zij van mening kunnen veranderen, hun bestelling kunnen aanpassen, annuleren, of nog Producten kunnen toevoegen tijdens het hele bestelproces, tot zij hun bestelling bevestigen en betalen in overeenstemming met de bepalingen van dit artikel en van artikel 6.

Om een item uit de winkelwagen te verwijderen, dient de Klant te klikken op [VERWIJDER] rechts van het Product in de winkelwagen. De totale som van de winkelwagen wordt dan automatisch aangepast.

Als de Klant een promotiecode heeft, dient de Klant dit op dat moment in te geven, voor de betaling. Hiervoor dient de Klant de code in te geven bij het veld [GEEF UW PROMOTIECODE IN] onderaan zijn of haar winkelwagen. Wanneer de Klant heeft geklikt op [GEBRUIK DEZE CODE], verschijnt de juiste korting voor geldige codes automatisch in zijn of haar winkelwagen.

  1. Eens de Klant klaar is met Producten selecteren, kan de Klant de items in de winkelwagen bestellen door te klikken op de knop [BEVESTIGEN]. Nu wordt er een nieuwe webpagina getoond, die u vraagt u in te loggen op uw account, of door te gaan als gast.

  1. Bij de volgende stap dient de Klant het leveringsadres op te geven in het formulier. U moet een adres opgeven binnen België waar leveringen mogen worden uitgevoerd tijdens de werkuren, van maandag tot vrijdag, alsook uw volledige naam en uw e-mailadres. Wanneer het formulier is ingevuld, klikt u op de knop [GA VERDER].

  1. Bij de volgende stap kiest de Klant een betaalwijze, met opgave van bankgegevens en bevestiging van het factuuradres (hetzelfde als of anders dan het leveringsadres). Een overzicht van de bestelling wordt dan weergegeven aan de rechterkant van het scherm, met herhaling van alle informatie over de bestelling, met inbegrip van type, hoeveelheid, en prijs van de Producten, de totale te betalen som voor de bestelling (inclusief leveringskosten, uw contactgegevens, het leveringsadres, en het factuuradres.

  1. Na verificatie van de bestelstatus wordt de Klanten gevraagd:

•   om hun bestelling te betalen, in overeenstemming met de bepalingen van artikel 6 van deze Algemene Voorwaarden;

•   of om de details van hun bestelling en/of hun contactgegevens te wijzigen door te klikken op de knop “ga terug” of op het NARS-logo in de hoofding van de Site.

  1. Alvorens te klikken op de knop [BETAAL MIJN BESTELLING], wordt de Klanten gevraagd deze Algemene Voorwaarden te lezen en te aanvaarden door het correcte vakje aan te vinken.

Eens de Klant deze Algemene Voorwaarden heeft aanvaard en van zodra de Klant heeft geklikt op [BETAAL MIJN BESTELLING], verschijnt de Bestelbevestigingspagina. De gegevens verzameld door NARS zullen gebruikt worden als bewijs van alle transacties verricht door NARS en de Klant.

Eens deze stap werd bevestigd, kunnen Klanten hun bestellingen niet meer annuleren. De verkoop is definitief (behoudens het recht van de Klant tot ontbinding in overeenstemming met de voorwaarden van Artikel 6 van deze Algemene Voorwaarden).

4.2. BESTELBEVESTIGING

Eens de bestelling is bevestigd door de Klant en de betaling is goedgekeurd in overeenstemming met de procedures bepaald in Artikel 6 hieronder, wordt een overzicht getoond van de bestelling van de Klant met een lijst van alle bestelde Producten, en wordt een e-mail met bevestiging van de bestelling naar de Klant gestuurd (de “Bestelbevestiging”).

De bevestigings-e-mail verstuurd door NARS bevat de volgende gegevens:

• het bestelnummer bepaald door NARS op het moment dat de Klant de bestelling plaatste;

• het besteloverzicht (identificatie, hoeveelheid, en prijs van (het) besteld(e) Product(en));

• de totale waarde van de bestelling, inclusief alle belastingen;

• de leveringskosten;

• De leveringsprocedure voor het bestelde Product/de bestelde Producten (leveringswijze),

De prijs van de bestelling wordt afgehouden wanneer het Product/de Producten worden verstuurd. De Klant ontvangt vervolgens een e-mail met de melding dat de bestelling is verstuurd.

Klanten die informatie wensen over de status van hun bestellingen moeten op hun account inloggen om hun bestelstatus te volgen of contact opnemen met onze Klantendienst in geval van problemen door [contact@narscomestics.eu] te klikken of dit nummer te bellen: +44 203 8100 750 (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u – UTC + 1).

4.3. BESTELBEWIJS

Klanten wordt aangeraden om hun Bestelbevestiging af te drukken en te bewaren om een spoor bij te houden van hun bestelling.

NARS en de Klant komen hierbij overeen dat de informatie opgenomen in de elektronische berichten verstuurd per email en in de automatische archiveringssystemen gebruikt door de Site bewijswaarde zal hebben tussen Partijen, bv. over de aard en de datum van de bestelling. In overeenstemming met het gemene recht kan de Klant de elektronische overeenkomst afgesloten tussen hen en NARS opvragen. Hiervoor dienen zij contact op te nemen met onze Klantendienst op het nummer +44 203 8100 750 (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u, UTC + 1) of ons een e-mail te sturen naar contact@narscostmetics.eu, met vermelding van alle informatie die nodig is voor deze procedure, en in het bijzonder hun contactgegevens en het bestelnummer.

In het algemeen raadt NARS de Klanten aan om een afschrift te bewaren van alle e-mails met betrekking tot hun bestellingen. De Klant wordt hierbij gemeld dat de e-mails verstuurd worden naar het e-mailadres dat de klant opgaf. NARS is niet aansprakelijk voor tikfouten in het e-mailadres opgegeven door de Klant waardoor de Bestelbevestigings-e-mail niet kan worden ontvangen.

Bovendien bewaart NARS de informatie met betrekking tot elke bestelling voor meer dan 120 EUR voor een termijn van 10 jaar, welke informatie onmiddellijk ter beschikking wordt gesteld van de Klant op eenvoudig verzoek van deze laatste via contact@narscostmetics.eu.

ARTIKEL 5: EIGENDOMSVOORBEHOUD

NARS blijft eigenaar van de bestelde Producten / het bestelde Product totdat de Klant de volledige prijs heeft betaald en alle bijhorende kosten, met inbegrip van de leveringskosten. Indien de Klant niet alle verschuldigde sommen heeft betaald, erkent en aanvaardt hij of zij dat de overdracht van de eigendom betreffende de producten wordt geschorst. De risico’s betreffende de geleverde Producten (zoals het risico op verlies, diefstal of schade) gaan daarentegen over op de Klant van zodra de Klant of elke andere derde aangeduid door de Klant de Producten in bezit heeft genomen.   

ARTIKEL 6: BETALING

6.1. BETALINGSWIJZEN EN -MIDDELEN

Betaling gebeurt via de Site op het moment van de bestelling zelf, in Euro, en alleen met behulp van een bankkaart (Visa, MasterCard American Express) of PayPal, of via overschrijving. Andere betalingswijzen worden niet aanvaard.

Bankkaarten uitgegeven door banken buiten België moeten internationale bankkaarten zijn. Hiervoor verbinden Klanten zich ertoe om enkel bankkaarten te gebruiken die zij persoonlijk bezitten en waarop hun naam (voor- en achternaam) staat vermeld.

Indien een Klant een bankkaart gebruikt die verbonden is met een rekening in een andere munt dan EUR, kan de bank van de Klant omrekeningskosten aanrekenen en bankkosten. Deze kosten dienen volledig door de Klant te worden gedragen. Indien de Klant beslist om de Producten terug te sturen, zullen deze kosten niet vergoed worden.

 

U garandeert hierbij aan NARS dat u alle nodige machtigingen bezit om uw gekozen betalingswijze te gebruiken op het moment dat uw bestelling wordt goedgekeurd.

NARS behoudt het recht om een bestelling te annuleren indien deze niet volledig werd betaald en de Klant zal hiervan per e-mail worden verwittigd.

6.2. BEVEILIGDE VERRICHTINGEN

6.2.1. De bestellingsverrichting zal worden uitgevoerd in overeenstemming met alle toepasselijke bankveiligheidsnormen. Om de veiligheid te verzekeren van betalingen met bankkaarten op de Site, moeten Klanten de veiligheidscode (CVV) meedelen aan NARS die  op de achterkant staat van de bankkaart die wordt gebruikt voor de betaling.

De bankkaart van de Klant zal worden gedebiteerd na verificatie dat diens bestelling voldoet aan deze Algemene Voorwaarden, en dat het/de bestelde item(s) beschikbaar is/zijn bij verzending.

Voor betalingen via overschrijving worden sommen gedebiteerd bij bevestiging van de bestelling.

6.2.2. NARS gebruikt een beveiligd betalingsplatform genaamd ADYEN.

Als onderdeel van de blijvende inspanningen tegen internetfraude kan informatie over de bestelling van de Klant worden verstuurd naar een derde die wettelijk gemachtigd is om de identiteit van de Klant, de geldigheid van de bestelling, de gebruikte betaalwijze, en de geplande levering te verifiëren.

Als onderdeel van deze verificaties behoudt NARS het recht om een kopie van de identiteitskaart van de Klant en/of adresbewijs te vragen om de identiteit te verifiëren van de houder van de kaart waarmee werd betaald. Klanten hebben het recht om hun persoonlijke gegevens bewaard door NARS te raadplegen, hiertegen bezwaar aan te tekenen, deze te wijzigen en te laten verwijderen. Klanten hebben ook het recht om verwerking en gegevensportabiliteit in te perken. Om meer te weten te komen over deze rechten en hoe deze uit te oefenen, zie ons [Privacybeleid].

Als de Klant het verzoek vanwege NARS om bijkomende informatie niet inwilligt binnen vijftien (15) dagen, dan wordt de verdachte kredietkaartbestelling onmiddellijk geannuleerd, en wordt zo snel mogelijk terugbetaald op de bankrekening die bij de bestelling was gedebiteerd.

ARTIKEL 7: LEVERING EN ONTVANGST

7.1. LEVERINGSVOORWAARDEN EN -KOSTEN

De bestelde Producten mogen enkel worden geleverd in het Belgische, Nederlandse en Luxemburgse vasteland.

Eens de bestelling is voorbereid, wordt deze verzonden naar het postadres opgegeven door de Klant op het moment van de bestelling.

Er wordt een e-mail verstuurd naar de Klant bij verzending van de bestelling.

Klanten wordt aangeraden deze e-mail af te drukken om hun bestelling op te volgen.

Klanten kunnen dan de vooruitgang van hun levering opvolgen op de Site door te klikken op de link “Mijn account” bovenaan het scherm, en het e-mailadres en wachtwoord in te geven zoals vermeld bij het plaatsen van de bestelling, of via de link “bestelstatus” onderaan elke pagina van de Site. Het Product/de Producten besteld door de Klant wordt/worden geleverd op het leveringsadres opgegeven in de bestelbevestingings-e-mail.

Leveringskosten en -termijn vanaf verzending van de bestelling:

 

Verzendmethode Standaard verzending Verzending per expresse
Land Verzendkosten Bezorgtijd (exclusief verwerkingstijd) Verzendkosten Bezorgtijd (exclusief verwerkingstijd)
België 3,95 € 4 werkdagen 9,95 € 3 werkdag

Levering is gratis voor bestellingen vanaf  50 EUR en meer. Bestellingen die in aanmerking komen voor gratis levering worden verzonden via standaardlevering.

Aangezien de bestellingen door een externe firma worden geleverd, wijst NARS hierbij elke aansprakelijkheid af voor de incorrecte uitvoering of niet-uitvoering van deze verplichting, indien dit veroorzaakt wordt door de eigen schuld van de Klant of omwille van onvoorspelbare of onvermijdelijke daden van een derde of omwille van overmacht.

In elk geval en in overeenstemming met de bepalingen van artikel VI.43 § 1 ° van het Wetboek Economisch Recht dient de bestelling te worden geleverd binnen dertig (30) dagen na de dag van de bestelling door de Klant, op voorwaarde dat deze volledig werd betaald.

Als de bestelling niet is geleverd na afloop van deze termijn, dan mag de Klant de bestelling annuleren in overeenstemming met de bepalingen van artikel 7.2 hieronder. De gelden betaald door de Klant worden dan terugbetaald.

7.2. LAATTIJDIGE LEVERING

De Klanten moeten NARS zo snel mogelijk verwittigen over elke vertraging bij de levering van hun bestellingen door de Klantendienst te bellen op het nummer +44 203 8100 750  (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u, UTC + 1) of door een e-mail te sturen naar contact@narscosmetics.eu zodat NARS de nodige stappen kan zetten in verband met de post- of koerierdienst.

Als NARS er niet in slaagt de Producten binnen een redelijke termijn te leveren na e-mail van de Klant, ten laatste dertig (30) dagen na de bestelling, mag de Klant zijn/haar bestelling annuleren door contact op te nemen met de Klantendienst op het nummer +44 203 8100 750   (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u, UTC + 1) of door een e-mail te sturen naar contact@narscosmetics.eu.

Wanneer de Klant zijn annuleringsrecht heeft ingeroepen, zal NARS de bestelling terugbetalen op de bankkaart die is gebruikt bij de bestelling, zo snel mogelijk en in elk geval binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van het verzoek tot annulering van de Klant.

Er worden geen gedeeltelijke leveringen uitgevoerd.

7.3. ONTVANGST VAN DE PRODUCTEN

Elke levering wordt geacht te zijn uitgevoerd zodra de Klant of een derde aangesteld door de Klant het Product/de Producten fysiek in ontvangst heeft genomen, met ondertekening van de leverbon.

Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om te controleren dat de geleverde Producten overeenstemmen met de bestelling en in goede staat zijn bij ontvangst.

In geval van beschadigde of ontbrekende items dienen Klanten onmiddellijk de koerier volledig en accuraat op de hoogte te brengen (zowel kwantitatief als kwalitatief) van hun opmerkingen, op het formulier van de koerier. Deze opmerkingen moeten ook zonder onredelijke vertraging worden overgemaakt aan de Klantendienst van NARS via contact@narscosmetics.eu.

Elke vordering dat niet aan voorgaande vormvereisten voldoet, zal worden geweigerd.

ARTIKEL 8: ONTBINDINGSRECHT EN RETOURBELEID

8.1. WETTELIJK RECHT OP INTREKKING

In overeenstemming met de bepalingen van artikel VI.47 van het Wetboek Economisch Recht heeft de Klant een bedenktijd van veertien (14) werkdagen vanaf de dag van levering van de betrokken Producten. Tijdens deze bedenktijd mag de Klant elk besteld Product terugsturen dat niet voldoet.

Het Product/de Producten moeten volledig, in een nieuwe en ongebruikte staat, worden teruggestuurd, in perfecte staat en in de originele verpakking volgens de retourprocedure in artikel 8.3 hieronder, of samen met het ontbindingsformulier hieronder of een ondubbelzinnige verklaring aan NARS dat u de Producten wil terugsturen, aan het volgende adres: contact@narscosmetics.eu.

Producten dienen onverwijld te worden teruggestuurd volgens de procedure beschreven in artikel 8.3 hieronder.

In overeenstemming met artikel VI.53 van het Wetboek Economisch Recht  kan de Klant geen retours van en terugbetalingen vragen voor Producten wanneer deze op verzoek werden gepersonaliseerd, of wanneer het Product/de Producten zijn geopend door de Klant en niet kunnen worden teruggestuurd omwille van hygiënische redenen (onder meer in het geval van cosmetica).

ONTBINDINGSFORMULIER

Een consument die de overeenkomst wenst te ontbinden dient het volgende formulier in te vullen en per e-mail terug te sturen samen met het bestelnummer naar contact@narscosmetics.eu – Tel. nr.:  +44 203 8100 750  (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u, UTC +1)

Ik/wij (*) melden u hierbij dat ik/wij de intentie hebben om de overeenkomst voor de aankoop van de volgende goederen (*) / de verlening van de volgende diensten (*) te herroepen:

Besteld op (*) / ontvangen op (*):

Naam van de consument(en):

Adres van de consument(en):

Handtekening van de consument(en) (enkel wanneer dit formulier schriftelijke wordt ingediend):

Datum:

 (*) Schrap wat niet past.

Op voorwaarde dat de hierin beschreven retourprocedure wordt gevolgd, betaalt NARS al het geld terug dat door de Klant is betaald, inclusief de normale leveringskosten.

8.2. RETOURKOST VAN DE PRODUCTEN

In overeenstemming met de bepalingen van artikel VI.51 van het Wetboek Economisch Recht zijn de retourkosten voor de Producten ten laste van de Klant, behalve wanneer de geleverde Producten niet overeenstemmen met de bestelling (in welk geval deze kosten ten laste zijn van NARS).

Krachtens artikel 8.3 hieronder, echter, biedt NARS aan de kosten te dragen voor het terugsturen van de Producten zelfs wanneer de Klant zijn/haar herroepingsrecht inroept.

8.3. HET RETOUR- EN TERUGBETALINGSPROCES

Om een Product terug te sturen, dient de Klant de volgende stappen te volgen.

STAP 1 – Klantendienst contacteren of inloggen op uw Klantenaccount

  • U kan de Klantendienst contacteren op het nummer +44 203 8100 750   (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u, UTC + 1) per e-mail naar contact@narscosmetics.eu
  • U kan ook een retouraanvraag indienen op de Site via uw Klantenaccount.

STAP 2 – Het Product/de Producten terugsturen

Indien U niet volledig tevreden bent met uw NARS bestelling  kan U een retouraanvraag starten tot 14 werkdagen na ontvangst van de Producten en vragen om een terugbetaling. Het geld wordt terugbetaald via dezelfde betaalwijze als deze gebruikt voor de bestelling. U dient de Producten in originele staat terug te sturen binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling.

Gelieve de volgende stappen te volgen voor het terugsturen van NARS-producten:

  1. Maak een online retouraanvraag aan door te klikken op “Maak retour aan” op de pagina met de details van de originele bestelling, via uw Klantenaccount. U kan ook klikken op “Bestelstatus” onderaan elke pagina van de Site, wanneer u geen account hebt.
  2. Eens de retour wordt aangemaakt, druk het retourformulier af via de bevestigingspagina en bevestig het op uw pakket. Gelieve te noteren dat dit formulier noodzakelijk is voor het verwerken voor uw retour. Onze teams zijn niet in staat de retour te verwerken indien dit formulier ontbreekt.  
  3. Vanop dezelfde pagina, druk uw vooruitbetaald retourlabel af.
  4. Vanop dezelfde pagina, regel een afspraak met uw vervoerder (DHL) voor het afhalen van uw pakket.
  5. Plaats de Producten die u wenst terug te sturen in hun originele verpakking, en zorg ervoor dat het pakket goed afgesloten is.
  6. Bevestig het vooruitbetaalde retourlabel op het pakket, en zorg ervoor dat er geen oudere leveringslabels zichtbaar zijn.
  7. Overhandig het pakket aan onze vervoerder (DHL) op het overeengekomen tijdstip.

U kan ook contact opnemen met onze klantendienst op het nummer +44 203 8100 750    (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u, UTC + 1) of door hier te klikken.

Zorg ervoor dat u een bewijs van verzending heeft wanneer u Producten terugstuurt naar ons. Wij raden u aan uw verzendingsbewijs te bewaren, in het onwaarschijnlijke geval dat wij het teruggestuurde pakket niet ontvangen. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor Producten die verloren raken tijdens het terugsturen.

Van zodra we de Producten die worden geretourneerd, hebben ontvangen, zullen we controleren of ze in perfecte staat zijn. Indien blijkt dat de Producten werden geopend, gebruikt en/of gepersonaliseerd op verzoek van de Klant, laten we u weten dat we de Producten niet kunnen terugbetalen en dient u in te staan voor het ophalen en de verzending van de Producten naar uw adres op uw kosten en dit binnen de 28 dagen.

STAP 3 – Verwerking van de terugbetaling

Gelden worden terugbetaald op dezelfde rekening die werd gedebiteerd voor de bestelling, en dit binnen maximum veertien (14) dagen na ontvangst van de teruggestuurde Producten op voorwaarde dat u het Product/de Producten aan ons heeft teruggestuurd in hun oorspronkelijke staat aan het adres vermeld op het voorafbetaalde retour label binnen de 30 dagen na ontvangst van de bestelling. NARS is echter gerechtigd om de terugbetaling uit te stellen totdat zij de Producten effectief heeft ontvangen of totdat de Klant bewijs heeft geleverd dat de Producten werden verstuurd, wat ook eerst plaats vindt en op voorwaarde dat aan alle hierboven vermelde voorwaarden is voldaan. NARS zal de gelden terugbetalen via dezelfde methode gebruikt als voor de initiële transactie. De Klant zal in elk geval geen kosten dragen in verband met de terugbetaling. U ontvangt een melding van onze Klantendienst per e-mail over de afronding van uw terugbetaling.

Ons retourbeleid is enkel van toepassing op online betalingen via de Site. Wij aanvaarden geen teruggestuurde Producten verkocht via een partnerverkoopunt.

ARTICLE 9: WETTELIJKE GARANTIE

9.1       WETTELIJKE GARANTIE VAN CONFORMITEIT

Het Belgisch Burgerlijk Wetboek voorziet als volgt met betrekking tot de wettelijke garantie van conformiteit:

Artikel 1604 van de Belgisch Burgerlijk Wetboek: “De verkoper moet aan de koper een zaak leveren die met de overeenkomst in overeenstemming is. Levering is de overdracht van de verkochte zaak in de macht en het bezit van de koper.”

Artikel 1649ter: Ҥ 1. Voor de toepassing van artikel 1604, eerste lid, wordt het door de verkoper aan de consument geleverde consumptiegoed geacht slechts in overeenstemming met de overeenkomst te zijn indien :

1° het in overeenstemming is met de door de verkoper gegeven beschrijving ervan en de eigenschappen bezit van de goederen die de verkoper aan de consument als monster of als model heeft getoond;

2° het geschikt is voor elk bijzonder door de consument gewenst gebruik dat deze aan de verkoper bij het sluiten van de overeenkomst heeft medegedeeld en dat de verkoper heeft aanvaard;

3° het geschikt is voor het gebruik waartoe goederen van dezelfde soort gewoonlijk dienen;

4° het de kwaliteit en prestaties biedt die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van het goed en op de eventuele door de verkoper, de producent of diens vertegenwoordiger publiekelijk gedane mededelingen over de bijzondere kenmerken ervan, namelijk bij de reclame en de etikettering.

§ 2. De verkoper is niet gebonden door de in § 1, 4°, bedoelde publiekelijk afgelegde mededelingen indien hij aantoont dat :

  • bedoelde mededeling hem niet bekend was en hem redelijkerwijs niet bekend kon zijn,
  • deze mededeling op het tijdstip van het sluiten van de overeenkomst was rechtgezet, of
  • de beslissing tot aankoop van het consumptiegoed niet door deze mededeling kon beïnvloed zijn.

§ 3. Gebrek aan overeenstemming wordt geacht niet te bestaan in de zin van dit artikel als, op het tijdstip van het sluiten van de overeenkomst, de consument het gebrek kende of redelijkerwijs daarvan op de hoogte moest zijn, dan wel als het gebrek aan overeenstemming voortvloeit uit het materiaal geleverd door de consument.

§ 4. Gebrek aan overeenstemming ten gevolge van een verkeerde installatie van het consumptiegoed wordt gelijkgesteld met gebrek aan overeenstemming van het goed wanneer de installatie deel uitmaakt van de koopovereenkomst betreffende het goed en door de verkoper of onder diens verantwoordelijkheid is uitgevoerd.

Hetzelfde geldt als een goed dat bestemd is om door de consument geïnstalleerd te worden, door deze geïnstalleerd wordt en de verkeerde installatie een gevolg is van een fout in de montagehandleiding.”

Artikel 1649quater: Ҥ 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering.

De termijn van twee jaar bedoeld in het eerste lid wordt opgeschort tijdens de periode vereist voor de herstelling of de vervanging van het goed of in geval van onderhandelingen tussen de verkoper en de consument met het oog op een minnelijke schikking.

In afwijking van het eerste lid kunnen voor de tweedehandsgoederen de verkoper en de consument een kortere termijn dan twee jaar overeenkomen zonder dat die termijn korter dan één jaar mag zijn.

§ 2. De verkoper en de consument kunnen een termijn overeenkomen waarbinnen de consument de verkoper op de hoogte moet brengen van het gebrek aan overeenstemming, zonder dat die termijn korter mag zijn dan twee maanden vanaf de dag waarop de consument het gebrek heeft vastgesteld.

§ 3. De rechtsvordering van de consument verjaart na verloop van één jaar vanaf de dag waarop hij het gebrek aan overeenstemming heeft vastgesteld, zonder dat die termijn vóór het einde van de termijn van twee jaar, bedoeld in § 1, mag verstrijken.

§ 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming, door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is.

§ 5. De bepalingen in dit hoofdstuk met betrekking tot de vrijwaring voor de verborgen gebreken van de verkochte zaak zijn van toepassing na het verstrijken van de termijn van twee jaar bedoeld in § 1.”

Bij het handelen op grond van de wettelijke garantie van conformiteit: 

  • kan de Klant beschikken over een termijn van één jaar na de dag waarop hij het gebrek aan overeenstemming heeft vastgesteld (dat zich binnen een termijn van twee jaar na de levering moet hebben voorgedaan) om op te treden, maar deze termijn mag niet vóór het einde van een termijn van twee jaar vanaf de levering verstrijken;
  • kan de Klant kiezen tussen een herstelling of een vervanging van de goederen, behalve indien één optie voor de verkoper onevenredig hoge kosten met zich meebrengt in verhouding tot de waarde van de goederen of het belang van de tekortkoming, in welk geval de verkoper zal kiezen voor de goedkoopste optie;
  • kan de Klant, indien hij/zij geen recht heeft op de herstelling of de vervanging van de Producten of indien de verkoper de herstelling of de vervanging niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de Klant heeft uitgevoerd, een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst eisen;
  • wordt de Klant vrijgesteld van de bewijslevering omtrent het gebrek aan overeenstemming van de goederen gedurende de zes maanden na de levering van de goederen.

De wettelijke garantie van conformiteit is van toepassing onafhankelijk van enige commerciële garantie die eventueel wordt verstrekt.

De klanten kunnen beslissen om beroep te doen op de vrijwaring voor verborgen gebreken van het verkochte goed volgens de betekenis van deze term in artikel 1641 van het Belgisch Burgerlijk Wetboek. Indien dit het geval is, kunnen zij kiezen tussen een ontbinding van de verkoop of een vermindering van de verkoopprijs overeenkomstig artikel 1644 van het Burgerlijk Wetboek.

9.2 VRIJWARING VOOR VERBORGEN GEBREKEN

Het Belgisch Burgerlijk Wetboek voorziet als volgt met betrekking tot de vrijwaring voor verborgen gebreken:

Artikel 1641: “De verkoper is gehouden tot vrijwaring voor de verborgen gebreken van de verkochte zaak, die deze ongeschikt maken tot het gebruik waartoe men ze bestemt, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de koper, indien hij de gebreken gekend had, de zaak niet of slechts voor een mindere prijs zou hebben gekocht.”

Artikel 1648: “De rechtsvordering op grond van koopvernietigende gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen een korte tijd, al naar de aard van de koopvernietigende gebreken en de gebruiken van de plaats waar de koop gesloten is.”

9.3 ACTIVERING VAN DE WETTELIJKE GARANTIES

Op grond van de wettelijke garantie van conformiteit verbindt NARS zich ertoe, naar keuze van de klant:

  • ofwel het Product te vervangen door een identiek Product, afhankelijk van de beschikbaarheid;

  • ofwel de prijs van het Product binnen dertig (30) dagen terug te betalen indien het niet mogelijk is het Product te vervangen.

In het kader van de wettelijke vrijwaring voor verborgen gebreken verbindt NARS zich ertoe om, naar keuze van de Klant, en na beoordeling van het gebrek:

  • ofwel de prijs van het Product binnen dertig (30) dagen terug te betalen,

  • ofwel om binnen dertig (30) dagen een deel van de prijs van het Product terug te betalen indien de Klant besluit het Product te behouden.

9.4 UITSLUITING VAN DE GARANTIES

Producten die door de Klant worden gewijzigd, hersteld of anderszins gewijzigd en Producten die door verkeerd gebruik zijn beschadigd, vallen niet onder de wettelijke garanties.

ARTIKEL 10: AANSPRAKELIJKHEID MET BETREKKING TOT DE SITE

NARS wijst hierbij alle aansprakelijkheid af voor elk ongemak of alle schade als gevolg van het gebruik van het internet door de Klant, zoals onderbreking van de dienst, externe inbraak of de aanwezigheid van computervirussen en de onbereikbaarheid van de Site door onderhoud, technische storingen, overmacht of alle andere omstandigheden waarop NARS geen invloed heeft.


NARS is niet aansprakelijk voor lichte fouten.

NARS is niet aansprakelijk voor de onbereikbaarheid van de klantendienst omwille van gebeurtenissen waar NARS geen invloed op heeft, inclusief technische storing, onderbreking van het telefoonnetwerk of het internet, storing van de uitrusting, etc.

Zonder afbreuk te doen aan de andere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden en in het bijzonder afdeling 9 over wettelijke garanties, is NARS enkel aansprakelijk in geval van bewezen fout die toewijsbaar is aan NARS en is haar aansprakelijkheid in elk geval beperkt tot directe schade.

ARTIKEL 11: BEKWAAMHEID

Alle Klanten die een bestelling willen plaatsen voor Producten op deze Site verklaren ten minste 16 jaar oud te zijn en bekwaam te zijn om door deze Algemene Voorwaarden gebonden te zijn.

ARTIKEL 12: PRIVACY

Het Privacybeleid van NARS, beschikbaar HIER op de Site, maakt deel uit van deze Algemene Voorwaarden. Het Privacybeleid beschrijft hoe de persoonlijke gegevens van de Klant die NARS verzamelt of die de Klant verstrekt bij het plaatsen van een bestelling via de Site, door NARS worden verwerkt.

ARTIKEL 13: OVERMACHT

Geen Partij is aansprakelijk voor de niet-uitvoering of de gebrekkige uitvoering van een verplichting als dit het gevolg is van overmacht, zoals gedefinieerd in de rechtspraak. De Partij die hierdoor getroffen wordt, dient de andere Partij zo snel als mogelijk te informeren en in elk geval binnen de vijf (5) werkdagen volgend op het voorkomen van de betrokken gebeurtenis. De Partijen zullen elkaar zo snel als mogelijk raadplegen teneinde uit te zoeken wat ze doen met de bestelling gedurende de periode van overmacht.

Indien de overmacht langer duurt dan één (1) maand kan iedere Partij de overeenkomst beëindigen, door middel van een aangetekende brief met ontvangsbevestiging. In dat geval zal NARS alle gelden verbonden met die bestelling terugbetalen aan de Klant.  

ARTIKEL 14: SCHEIDBAARHEID

Wanneer een of meerdere bepalingen uit deze Algemene Gebruiksvoorwaarden als ongeldig wordt geacht of verklaard in toepassing van een wet of regelgeving, of krachtens een uitspraak met kracht van gewijsde door een rechtbank of andere bevoegde macht, dan blijven de overige bepalingen volledig van kracht.

ARTIKEL 15: GEEN IMPLICIETE AFSTAND

Indien een van de Partijen geen toepassing maakt van enig artikel uit deze Algemene Voorwaarden, tijdelijk of definitief, houdt dit op geen enkele wijze een afstand in van de rechten voortvloeiende uit het artikel.

ARTIKEL 16: TITELS

In geval van verschillende interpretaties tussen een van de titels van de artikels en van de hoofdstukken en een van de eigenlijke termen uit deze Algemene Voorwaarden, dan worden de titels als nietig beschouwd.

ARTIKEL 17: DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN WIJZIGEN

NARS mag deze Algemene Voorwaarden op eender welk tijdstip wijzigen. Een nieuwe versie van deze Algemene Voorwaarden wordt vooraf aangekondigd op de Site. De versie die online wordt uitgegeven op de Site heeft steeds voorrang op alle andere versies van deze Algemene Voorwaarden. De toepasselijke Algemene Voorwaarden zijn echter deze die door de Klant worden aanvaard bij het plaatsen van de bestelling.

ARTIKEL 18: INTEGRALITEIT VAN DEZE OVEREENKOMST

Deze Algemene Voorwaarden en het besteloverzicht dat wordt verstuurd naar de Klant vormen een contractueel geheel dat de gehele overeenkomst vormt tussen de Partijen.

ARTIKEL 19: TAAL

Deze Algemene Voorwaarden voor de Site worden opgesteld in het Nederlands en het Frans.

De volledige inhoud van de Site is enkel beschikbaar in het Nederlands en het Frans.

ARTIKEL 20: TOEPASSELIJK RECHT - GESCHILLENBESLECHTING

Deze Algemene Voorwaarden en de door de Klant geplaatste bestellingen zijn onderworpen aan het Belgische recht.

De Klant kan ook een verzoek om bemiddeling indienen bij het Europees platform voor de beslechting van consumentengeschillen op het volgende adres:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=FR.